zaterdag 2 april 2011

02-04-2011 Driehuizen - Edam met Sebastiaan


Om 9.30 uur ben ik er klaar voor. Eerst naar Driehuizen en dan met Sebastiaan naar het Oorgat in Edam. Het is korte broek en shirt met korte mouwen weer. Er staat wel een stevige bries, die warm aan voelt. We fietsen door Graft en De Rijp, Middenbeemster. Kwadijk om zo in Edam uit te komen. Het Ooorgat ligt vlak bij de dijk, aan de andere kant van de Keetzijde, en komt uit op de Zeevangsedijk. Sebastiaan moet daar en grondzijl van een De Waard tent ophalen. We hadden geen minuut later moeten komen want de verkoper zat al in de auto voor de dagelijkse boodschappen. De fietsen staan in de goede richting, om mooi langs de dijk naar Warder en Oosthuizen te rijden. Daar laat ik Sebastiaan een mooi fietspad zien dat in Beets uitkomt, het Beetsdijkje. Als we weer in Driehuizen zijn , ga ik na de thee het rechter voorwiel van Sebastiaan's Quest demonteren. Ik had onderweg gezien dat het wiel niet mooi recht onder de fiets stond. De kunsstof buis van de vering was naar boven geschoven en er zat teveel speling op. Ik heb de veerpoot mee genomen, en hem hier uit elkaar gehaald, nieuwe bus, nieuw vet op de veren en morgen kan hij er weer onder. 90 km gereden. Wordt vervolgd...

1 opmerking:

Sebastiaan zei

Hoi Kees,
Wat is ie weer lekker stil mijn Quest. Toch fijn, zo'n servicepunt in Noord-Holland!!
Met dank en groet,

Sebastiaan