woensdag 27 april 2011

27-04-2011 Met Jan en Pé de Driehoek gereden


De gevoelstemperatuur lag vandaag zeker 10 graden lager dan met Pasen. De lange broek gaat weer aan. Ik fiets vandaag even naar Jan in Oostwoud. Op de oprit zie ik zijn Quest staan in de goede rijrichting, en verder zie ik drie mallen, net in de verf, voor de wiel stroomlijning. Hij heeft een tijd met twee eerste exemplaren gereden. Hij weet nu precies wat de beste vorm moet worden. Jan is ook bezig met een nieuwe racekap geheel aan te passen. Onze Pé meldt zich. Hij rijdt ergens op de Ijsselmeerdijk, of we bij hem aan willen sluiten bij De Hulk, net voor Hoorn. Snel de tweede kop koffie naar binnen, en Jan gaat voorop. We gaan dwars door Hoorn, komen vast te staan voor het spoor tussen tientallen fietsers, en iets te laat volgens Pé is het trio compleet. Ik wil de driehoek wel rijden. Hoorn-Enkhuizen-Medemblik. of zoals Pé dat noemt de HEM route. We moeten flink tegen een frisse wind in trappen. In Enkhuizen wil Jan aan de koffie, en geeft tekst en uitleg aan geïnteresseerden. Het fietspad langs de stadswal ligt er weer mooi bij. Zie de foto ! Na Medemblik gaan we richting Middenmeer. Jan gaat daarvandaan weer op huis aan, en ik drink bij Pé nog wat fris. De hele terug weg naar Heerhugowaard heb ik wind mee. Vlak voor Nieuwe Niedorp ziek ik een oranje Strada aankomen. Ik stop een maak kennis met Hugo Verschoor, die vier maal per week van en naar Alkmaar rijdt van uit Nieuwe Niedorp. Hij heeft me net een mailtje gestuurd met de vraag of ik zijn Strada een servicebeurt kan geven. Bij thuiskomst maar meteen beantwoorden. 142 km gereden. Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: