woensdag 20 april 2011

19-04-2011 Met Pé in de rondte




Om even na 9.00 uur belt Pé, en vraagt of ik mee fiets richting Oostzaam. Hij moet daar even wat afgeven. Prima maar dan wel via de Oosterzijpolder, Akersloot, Uitgeest en Dorregeest. Een gebied waar Pé nog niet geweest is. Even rijden we een rondje op een woonerf, maar Kees komt altijd weer op de doorgaande weg. Zo rijden op de Fortenroute, en Pé herkent de slingerende dijken van toen hij naar Sail 2010 was gaan kijken. Als we op het fietspad van de Nauernasche Vaartdijk rijden zie ik iets paars in mijn spiegel aankomen. We worden zelf bijgehaald. Even denk ik dat het De Muis is, maar her is Katinka in haat Strada 41. Ze is op weg naar haar werk even verderop. Vrijdag is ze ook op Texel, en met haar nog 14 andere Velomobilisten. Wij moeten richting Zaanse Schans, en dan naar Oostzaan, maar omdat ik de route tegen de klok inrijdt ben ik zo maar mijn richtingsgevoel kwijt. Ik moet zelfs de weg vragen naar Oostzaan. Aan Pé had ik ook niks ! Dan is een kaart toch handig. We gaan even op de koffie bij Tiny. Daarna door Het Twiske , langs de Purmerringvaart, dwars door de Beemster en de Mijzenpolder. Bij Ursem gaat Pé richting Middenmeeer. 108 km gereden. Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: