maandag 11 april 2011

11-04-2011 Met Rob en Wim naar Jan in Oostwoud


Ik ben voor mijn doen al vroeg op pad op de maandagmorgen. Bij De Woude hoor ik dat er een kleine storing is. Er brand een rood lampje in de stuurhut van de pont. De pontbaas zet me nog over en ik zie wel wat er gaat gebeuren. Ik zit al aan de koffie, als Rob zich telefonisch bij Wim meld. " Zet je fiets maar in de tuin en laat je maar overvaren " zegt Wim. Daarna is er ook voor hem koffie. Wim wil na de koffie naar Jan Geel in Oostwoud om even een boek af te geven. De pont vaart weer en in een hoog tempo gaan we door de polders naar Oostwoud. We bezoeken samen nog even het museum en zien dat de klassieke Ford uit 1923 er mooi bij staat. Jan is bezig met de kilometerteller en de achterspatborden. Wim vraagt mij even tactvol als altijd of ik mijn buik even in wil houden, want die wil hij niet samen met de Ford op de foto. Ik heb Rob en Jan in tijden niet zo hard zien lachen. Zelfs Wim schuddebuikt van zijn opmerking. Er komen twee bezoekers voor het museum het pad op, dus voor ons een teken om te gaan fietsen. Nu een ander weg terug, via Wognum, Bobeldijk, en Avenhorn. Mooi zonnig ritje. 102 km gereden. Wordt vervolgd... P.s zo als het er nu uit ziet gaan we vrijdag naar Dronten. Wim voor de stuurinrichting en ik voor zakelijk overleg en mijn voorste witte leds branden dan wel en dan weer niet.

Geen opmerkingen: