donderdag 29 januari 2009

29-01-2009 Een onverwacht ritje met Wim

Om 11.30.uur ga ik richting de Woude met een doos eieren. Daar aangekomen zie ik geen auto staan. Ik ga gewoon rechtdoor tot dat een Audi me inhaalt en bij een inham stopt. Het is Wim, hij had me zien rijden, en nodigt me uit voor een bakkie. Natuurlijk heben we het over zijn Quest die net deze morgen te koop staat. De hoogste bieder mag hem hebben, en deze Quest is het ijs opgeweest, wat hem nog exclusiever maakt :). Wim moet nog voor een boodschap naar Castricum, en stelt voor om samen richting IJmuiden te gaan. Na de boterham gaan we langs de Markervaart. de Nauernaaschevaart tot aan Buitenhuizen. Daarna volgen we de Zeedijk, die dwars door de Wijkermeerpolder loopt, en we komen langs twee forten. Bij Krommenie gaan we links het fietspad op langs de N203 en daarna door de polder naar Castricum, waar we veel tegemoetkomende scholieren aan de kant moet toeteren. Er zijn er bij die op de fiets spelletjes doen of aan het sms-en zijn. De boodschap is snel gedaan en we gaan door naar Akersloot. De pont daar was de hele ochtend uit de vaart, door een kapotte lager. Na de overtocht gaat Wim rechts af en ik linksaf. Met 40 km. per uur snel ik naar huis. 75 km gereden.

Wordt vervolgd...


p.s Bij het typen van dit verhaal staat ineens Sebastiaan aan de achterdeur. Was wat eerder klaar met zijn werk en komt even gedag zeggen, en bijpraten. Volgende maand gaan we zeker weer met de Mango's op pad.

Geen opmerkingen: