donderdag 15 januari 2009

15-01-2009 Napret

Om 11.00 uur ga ik even langs bij Matthijs op het werk. Het is goed te horen dat het weer goed met hem gaat. Hij is lekker bezig geweest met het slopen van zij garage omdat er verbouwd gaat worden. Matthijs is bezig om een tweede collega met het Mango / Quest virus te besmetten, wat aardig schijnt te lukken. Op Goede Vrijdag a.s. wil ik Mango 69 en de Verhees Alleweder wel ter beschikkking stellen. Hoe meer zielen hoe meer vreugde, als we op die dag rondje Texel rijden. Matthijs laat ook nog even het filmpje van ons "Quest on Ice" avontuur zien en er wordt weer gelachen. Na een bekertje koffie fiets ik even naar de Woude. Wim is druk met zijn ander grote hobby, het fotograferen. Ik krijg ook nog wat foto's te zien van een pluimveetentoonstelling in Zuid Laren. De ene kip nog mooier dan de andere, maar de keuze is niet zo moeilijk. Het worden de Noord Hollandse boerenstolp(?) kippen. Blijkt Wim nog een fimpje te hebben dat ik mijn Quest uit het wak op het droge trek, en hoor Wim zeggen, "We kunnen beter een stukje over land met onze fietsen." Mijn reactie: "Lijkt me een goed idee Wim," en we moeten er beiden weer om lachen. Thuis aangekomen zie ik dat Wim een tweede serie foto's heeft gestuurd en ook dat is weer lachen geblazen. Van de eerste foto van Wim's blog mag ik een poster laten maken, in ruil voor een Avocet. Bedankt Wim.

Op de terugweg maak ik nog een paar foto's van een bouwval dat onder aan de brug staat. Daar woont een sprookjesachtig wezen: een kromgebogen vrouwtje, met lang grijs haar die moeizaam schuifelend haar eenden en schaapjes verzorgt onder aan de oprit naar de brug. 40 km gereden.

Wordt vervolgd...

P.s TV Noord is op zoek naar een 'gele banaan' die al dan niet moedwillig een hond heeft aangereden. Kijker heeft een foto opgestuurd van een foto van de Ligfiets Garage Groningen met daarop een gele Quest en enkele Mango's.

Geen opmerkingen: