maandag 5 januari 2009

05-01-2009 Pas op gladheid.

Vanmorgen eerst de Mango op zijn kant gelegd, om het trapstel een stuk naar achteren te plaatsen. Wat bleek? Het trapstel was zeker 1cm. naar voren verschoven. Dit door het vele duwen en trekken -tijdens het trappen wel te verstaan- in de velomobiel. Het was mij opgevallen dat de overstap van de Quest in de Mango, mij het gevoel gaf dat ik te lange benen had. Het euvel is inmiddels verholpen. Een tip dus: kontroleer een paar keer per jaar of het trapstel niet is verschoven, want elk boutje kan een keer lostrillen. Na deze klus ben ik naar het Park van Luna gereden. Op de Singel zie ik een jongen in een flauwe bocht met de fiets onderuitglijden... kijkt verdwaasd om zich heen -heeft niemand hetgezien- en stapt weer op zijn fiets. Het is op het fietspad spiegelglad, want er is daar nog niet gestrooid. Behoedzaam rijd ik een volle ronde, en zie nog een tweede fietser languit gaan. Er zijn er ook die verstandig zijn en gaan lopen naast de fiets. Ik ga maar weer naar huis. 15 km gereden.

Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: