zondag 11 december 2011

11-12-2011 Kniepertjestocht van 7 januari verkend


Het is vandaag prima fietsweer. Ik ga vanaf de startplaats bij Skeef de 2 de Kniepertjestocht, die op zaterdag 7 januari op de agenda staat verkennen. Vorig jaar ging de tocht niet door wegens hevige sneeuwval in de nacht. De route loopt over de slingerende dijken van de Waard en enkele omliggende polders. Op de Obdammerdijk is bij de molen de weg afgesloten. Een watergang/duiker uit 1946 moest nodig gerepareerd worden. Men is er drie maanden aan bezig geweest, en vlak voor Kerst ligt het asfalt er in. Ik kom langs onze koffie stop tijdens de eerste tocht. Zou Gerda ons weer willen ontvangen in haar herenhuis ? Ik fiets door naar het keerpunt, het Verlaat, en bij the Irish Cottage heb ik een korte pauze. Ik informeer of ze op zaterdag 7 januari eventueel een groep ongeregeld kunnen ontvangen. We zijn welkom ! Terug fiets ik over de Waarddijk Noord en de Westerweg . 52 km gereden. Wordt vervolgd... P.s De 100 ste Velomobiel heeft zich aangemeld voor de OT 2011 !!! de EVO K komt ook aan de start !

Geen opmerkingen: