zondag 4 december 2011

04-12-2011 Krap aan !



Vanmorgen liet Mangorijder Bert weten dat de nieuwe Schwalbe Marathon Plus 47 maar net aan passen onder zijn Mango als voorband. Bij het nemen van een bocht liep de band licht aan in de wielkast. Hij vroeg hoe dit op te lossen. Jaren teug toen ik nog in de Mango 69 reed, heb ik dit zelfde probleem met de Vredestein Perfect Moiree 47 gehad. Ik heb toen de beide voorwielen iets naar achteren gezet, door de stabilisatiestangetjes los te draaien, het wiel iets naar achteren te verschuiven, en alles weer goed vastzetten en borgen !! Sporing controleren ! De smallere Schwalbe Marathon plus 35 er om heen is natuurlijk ook een optie, maar dan heb je geen enkel comfort meer, en meer rolweerstand. Na een klein ommetje, ga ik even langs Skeef om daar de organisatie van de Kniepertjestocht op 7 januari 2012 te regelen. We krijgen alle medewerking, en in plaats van snert ga ik pompoen-preisoep bestellen, en de kniepertjes kan Marianlief ter plekke bakken. Aanmelden via de agenda van ligfiets.net. Voor de Oliebollentocht op 28 december a.s staat de teller op 88, en de voorlopig oudste deelnemer van 75, Nelis Bakker komt in zijn Mango. Hij liet mij weten dat hij er extra voor aan het trainen is ! 25 km gereden. Wordt vervolgd... P.s Wandarie hebben zich ook ingeschreven voor de OT en Recorpoging.

3 opmerkingen:

Wim Schermer zei

Hi Kees,
Pittig wat wind. Ben net terug van een rondje Schermer. Op de dijken waar de wind van de zijkant tot licht achter inkomt ging de Quest met racekap uit zichzelf versnellen tot 37 km/u. Ik moest behoorlijk 'opsturen' en dan wordt het link.
Kijk morgenochtend goed uit, er staat dan één Bft meer wind dan nu.
Groeten,
Wim

Kees van Hattem zei

Beste Wim. Een gewaarschuwd mens ... Gelukkig heb ik wat extra aan gewicht in mijn Quest. Groeten Kees.

Robbedoes zei

Kom je dan ook een gedeelte in mijn Quest zitten Kees?
Maar voorzichtigheid is geboden we komen rustig aan naar de Woude.

Gr
Rob