dinsdag 22 februari 2011

22-02-2011 Quest en honden, altijd lastig !

Wim heeft in de ochtend nog een paar afspraken, maar zo rond de middag gaan we richting Purmerend. Ik zit gelukkig weer achter mijn schermpje met de zijruitjes. Gezicht uit de koude rijwind, betekent warme voeten en handen. Tot aan de Oostdijk hebben we de wind tegen en van opzij, daarna kan de snelheid wat omhoog. Vlak voor Oosthuizen gaan we links en meteen weer rechts. Zo kom je in Beets. De brug over, en meteen weer links af en via een niet al te brede weg kom je in Oudendijk. Ik hoor daar een hond van 'n erf afrennen, en ik zie de hond van achter Wim zijn Quest schieten. Wim toetert drie keer en stopt. Nou blijkt de hond op de achterkant geknald te zijn. Wim stapt uit en inspecteert de Quest grondig, maar ziet geen beschadiging. Ik maak een paar foto's van de locatie. Velomobilisten weest gewaarschuwd voor deze plek. Meestal zijn de honden van zo'n voorval best geschrokken, en blijven ze de volgende keer op het erf. We rijden naar Avenhorn, De Goorn en via de Noorddijkerweg naar Rustenburg. Daar zijn ze bij de drie molens al weken aan het graven. Er is een doorvaart gemaakt, en er liggen nu twee bruggen naar de molens. Wim drinkt hier nog thee, en als de Quest weer richting De Woude heeft gezet, weet hij niet hoe snel hij er in moet gaan zitten, want koud is het ! 67 km gereden. Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: