zondag 13 februari 2011

13-02-2011 Op de baan


Vanmiddag fiets ik met Jan Geel naar de Alkmaarse wielerbaan, om er te gaan kijken naar de liggers en een enkele Quest, die daar snelle rondjes gaan rijden. Dochter Wanda, Arjen en kleinkind Anne komen ook even kijken. Wim komt even later ook langs, net als Jules en Elly uit Amstelveen. Fietsend, wel te verstaan in hun super lopende carbon Questen. Jules laat weten dat de mannen uit Noord-Holland iets in hun achting zijn gedaald nu hij zelf ervaren heeft hoe licht de Quest rijdt. Ze willen binnenkort ook mee naar Urk. Ik zal kijken of we de route enigszins voor hun aan kunnen passen om niet boven de 190 km uit te komen. Als Jules en Elly aanstalte maken om weer te vertrekken, is dat voor Jan en mij ook het sein om op huis aan te gaan. Bij het instappen zien we Bat van Ventisit aan komen rijden in zijn oranje Strada. Hij vertelt dat de zaken goed gaan, en dat hij de trekkende kettingbuis gewoon heeft weggelaten. Geen carbon kettingafscherming er voor in de plaats, maar op het laagste punt op de tunnel een stuk aluminium U profiel, met klittenband vastgezet. Het bevalt hem prima. 25 km gereden. Wordt vervolgd... P.s morgen met Robbedoes bij Wim op de koffie en dan een rondje. Gaat er verder nog iemand mee. Ik ga om 10.00 uur van huis. Dinsdag 22 februari lijkt mij een mooie dag om naar Urk te fietsen !

Geen opmerkingen: