dinsdag 8 februari 2011

08-02-2011 Met z'n vieren door West-Friesland


Om negen uur doe ik mijn dagelijkse boodschap op Middenwaard, en als ik op de Middenweg fiets op de bukker kom ik ter hoogte van de kruising Geul/ Diamant een Mango Sport tegen, met daarin een wat oudere man. Wie kan dat zijn ? Er is daar op dat onoverzichtelijke punt, waar fietsers voorrang horen te krijgen, weer eens een fietser aangereden. Ruim op tijd is Jan Geel er. Hij is Pé ook al tegen gekomen, net als drie hazen, plat gereden wel te verstaan. Bij Wim is er koffie en we hebben het over de laatste ontwikkelingen, waarover t.z.t meer. A.s zondag gaan Jan en ik naar de wielerbaan in Alkmaar, waar vanaf 13.00 uur de eerste wedstrijd verreden gaat worden. Hoogste tijd om richting Hoorn te rijden. We gaan even bij Jan Reus langs, en we bewonderen de carbon deksel voor de race kap voor Quest/Strada/Mango. We fietsen na de thee/koffie en boterham richting Medemblik. We fietsen boven op de dijk. Als we vlak na Wervershoof links afslaan naar Oostwoud hebben we dus een groot deel van de Omringdijk gereden. Bij Annie is er koffie. We zijn allen als kinderen zo blij met dit mooie weer. 11 graden, volop zon de hele dag, en weinig wind. Volgende keer dan maar naar Urk ? 120 km gereden. Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: