dinsdag 15 februari 2011

15-02-2011 Heen langs de kust, terug langs het kanaal


Voor vandaag staat er een rit naar de Noordkop op het programma. Wim is op tijd hier, en na de koffie gaan rijden. Via Langedijk naar Schoorl, en daar de Schoorlsezeeweg op. Na een lange klim, komt een lange afdaling, en het is zaak de snelheid hoog te houden. We moeten een maal in de remmen voor een viertal oudjes op de fiets, die niet echt aan de kant gaan. Wim rijdt voor met de nieuwe Duro's, en is niet ontevreden. Hij zal daar zelf zeker over schrijven. We zijn op de koffie gevraagd bij René, die aan de Texelstroomlaan een nieuwe praktijk heeft. Deze uitnodiging blijft staan. We, dat zijn Wim, Rob, de Kat de Muis en ik gaan op een maandag bij hem langs. Ik merk dat mijn kilometerteller weer kuren vertoont. Het magneetje zal wel scheef zitten. Het is machtig prachtig fietsen door de duinen van de Noordkop en de Donkere Duinen. Als we de Zeepromenade oprijden voelen we de wind van opzij. De veerboot komt gelijk met ons aan bij de haven. Bij de Binnenhaven is de weg verspert. Het o zo slechte fietspad gaat eindelijk aangepakt worden. De levensbomen worden een voor een omgezaagd. Als we op 22 april het Rondje Texel rijden kunnen we hier dus niet langs. Wim weet te vertellen dat de brug ter hoogte van het fort ook weg is. Hij laat ook weten dat we langs het kanaal terug gaan, omdat hij bij Rob een bestelling op moet halen. Volgende keer maar over Wieringen. We hebben nu de wind behoorlijk tegen, en ik vind 30 km per uur een mooie snelheid. Bij Rob en Karin is er koffie, en als ik weer thuis ben heb ik ongeveer 115 km gereden. Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: