vrijdag 28 november 2008

21-11-2008 Bui hagel op mijn dak

Op mijn Velomobiel dak wel te verstaan. Om 12.30 uur valt hier een bui hagel, die niet veel goeds voorspelt. Toch de Mango maar van stal gehaald, dakje erop, en schuimkap met windschem. Dit laatste heeft z'n nut bewezen: 21 maart j.l. tijdens het jaarlijkse rondje Texel op Goede Vijdag. Er staat een stevige wind maar daar heb ik in de Mango weinig last van. Een uurtje gefietst in het Park van Luna.

Van morgen de Quest even nagekeken; tijdens de ritten naar Dronten merkte ik dat ik veel te snel door mijn versnellingen heen was. De vraag aan Wim was dan ook "hoeveel kun jij nog schakelen"? Zeker 3 voor ik in de hoogste versnelling rijdt. En wat bleek bij controle van de pignon? Geen 11-12 tands kransje maar de 13 als keinste.
Je had gelijk Wim!! Wat nu te doen? Mijn Quest is dus niet uitgerust met de tandaard pignon 11-28. Ik heb een 55 tands voorblad in de schuur hangen. Als je een nieuwe pignon monteert moet je ook vaak de ketting vervangen,omdat ketting en pignon op elkaar inslijten,z eker na 9000 km. Het nieuwe voorblad monteren is de beste oplossing, ook al is bekend dat schakelen van je kleinste blad naar 2 en 3 problemen geeft. Beste Wim nog bedankt voor het oplossen van het Blog probleem.

Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: