maandag 31 januari 2011

31-01-2011 Busje rijdt door rood


Vanmorgen ga ik richting De Woude. Ik heb twee dagen niet gefietst, maar wel een berg sloophout voor de houtkachel op maat gezaagd. Bij de brug moet het verkeer wachten op de brug die omhoog is. Ik krijg groen licht, en als ik optrek zie ik dat er van links een bestelbusje ook optrekt. Dat kan niet waar zijn! Die moet door rood gereden zijn. Ik ga in de remmen, en zie dat de bestuurder zich rot schrikt. Laat dit een les voor hem/haar zijn. Als ik de pont op rijd hoor ik de pontbaas zeggen " elke keer als ik je gele ding zie moet ik aan die gele zoutbakken denken, die hier en daar langs de weg staan " Niet echt een compliment ! Ik hoor de laatste nieuwtjes van Wim. Flevobike en Velomobiel.nl kunnen straks de Go Cycle banden ook leveren, dit ter overbrugging tot de nieuwe Velomobiel Swalbe band er is. Ook heeft hij twee 26" 100% latex Michelin binnenbanden, die we binnenkort gaan vergelijken/testen met de standaard binnenband. Gisteren moest ik voor de zoveelste keer de sensor van de fietscomputer vervangen. 37 km gereden. Wordt vervolgd...

3 opmerkingen:

Gerrit zei

Kees , de nieuwe velomobielband komt ook in 20 inch versie ?

Erwin zei

Door rood rijdende busjes zijn inderdaad ergerlijk. Gelukkig zie ik meer door rood rijdende Strada's dan door rood rijdende busjes :)

Als ik die foto van je zie denk ik meteen aan Shoarma. Lekker, met knoflooksaus :)

Kees van Hattem zei

Beste Gerrit. De Velombiel Swalbe band komt er als 20 ", en als het aan Wim ligt ook als 26 " Groeten Kees