dinsdag 25 januari 2011

25-01-2011 Over oude dijken en door de duinen


Als ik vanmorgen op de Smaragd fiets, houdt een vrouw me staande, en wil mij wat vragen. Haar zoon heeft ook een soort van banaan, maar dan net anders en hij heeft hem van iemand uit Zwaag. Ze vraagt verder of ik weet waar zoiets in onderhoud is. Ik vertelt dat ik het meeste onderhoud zelf doe, en als het mij niet lukt is er altijd Velomobiel in Dronten nog. Ze zal het doorgeven aan haar zoon. Vandaag wil Wim en wat langere rit maken. Ik heb hem laten weten dat een rit naar Wijk aan Zee, via de Fortenroute en daarna door de duinen mij wel wat lijkt. Er staat een fris windje, en als de wind op kop is gaat de kap er toch maar even op. Na de Zeedijk moeten we een stuk door Beverwijk. Wim laat de fietspaden links liggen, en ik blijf op gepaste afstand, met soms links en rechts een auto naast me. Gewoon rustig blijven, richting aangeven en goed voorsorteren. Als we op de Cruetzbergweg rijden zie ik links de Lunetten, verhogingen in het landschap, die deel uitmaken van de Stelling van Amsterdam. Moesten we hier de laatste keer onze Questen door het zand duwen. Nu zijn ze klaar met een weg, en een mooie rotonde, en kunnen we doorrijden. Ik ga daarna op kop rijden, en de Perfect Moiree's op 5 bar komen hier helemaal uit de verf. Ik neem zelf een zandpad, de Schapenweg en we komen zo bij camping Geversduin. Wim wil bij Johannes Hof even aan de espresso, maar mist de verharde afslag. Geen nood !! dan maar het wandelpad op. Twee vrouwen laat hij schrikken, en met de juiste banden onder de fiets is hier ook goed door te komen. We spreken af dat we verder door de duinen rijden tot Egmond, en ik weet de doorsteekjes naar Heiloo en verder. Mooie rit ! Morgen de duinen maar weer in, maar dan bij Bergen en Schoorl. 87 km gereden. Wordt vervolgd...

3 opmerkingen:

Sebastiaan zei

Het moet niet gekker worden! Filmpjes op je blog!!!
Allemachtig prachtig!

Groet,

Sebastiaan

Kees van Hattem zei

Beste Sebastiaan. Het hadden foto's moten zijn, maar omdat ik de Olympus SP-55oUZ { ultra zoom } onder de kap niet op auto, maar op icoontje filmen had gezet, is dit het resultaat. Zonder hulp de filmpjes op mijn blog gekregen. Groeten Kees.

Mick zei

Hoi Kees,

Toevalig kan ik je met aan stelligheid grenzende zekerheid schrijven dat die "ook 'n soort banaantje..." een (gele) Limit zal zijn.
Het wordt me nu ook duidelijk waarom de eigenaar die ik via z'n Plaza advertentie heb benaderd niet reageert op mijn verzoeken (2X al) om een proefrit...

Wie weet hoeveel meer verlopen ads er nog op Plaza staan?!

Mvg Mick