maandag 10 januari 2011

10-01-2011 Weer eens 100 km +





Vandaag gaan Wim en ik eerst bij Rob op de koffie. Rob laat wim zijn tweede speeltje zien, de Jacuar 4.2, die nu op pootjes in de garage staat. Wim vind het een pracht, en dat wil wat zeggen ! Na de koffie komt Wim met het voorstel om een groot rondje Noorkop te rijden. Laat ik nou geen brood bij me hebben. Geen nood, Wim wil zijn broodjes met mij delen. Als we richting De Kooy rijden hebben we de wind van achteren en de zon in de nek. Als we even stoppen bij Texaco vlak bij de afslag naar Wieringen, vind ik in mijn Velomobiel tas nog muesli repen en twee stukken walnotenkoek. Medemblik, waar de koffie wacht haal ik er wel mee. Ik merk dat het met een paar kilo's meer, en zonder kap flink doortrappen is. Als Wim op kop gaat zie ik dat hij 3 km p/u harder gaat bij dezelfde inspanning ! In Medemblik is er koffie met een warme appelflap. We rijden naar huis via Aartswoud, de Langereis en de Berkmeer. Als we op de Kerkweg rijden zien we links van ons een gele Quest aan komen rijden. Het is Pé die net bij zus Gerda vandaan komt. Even bijpraten en ik neem de Molenweg naar huis, en Wim moet nog wat kilometers door de polders eer hij weer thuis is. De Vredestein Perfect Moiree 47 rollen comfortabel op 6 bar. Op heel slecht wegdek en op klinkers is dat goed te horen. Ik zal ze op 5 bar zetten. 112 km gereden. Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: