woensdag 26 januari 2011

26-01-2011 Door de dunen en twee maal lek


Om 10.00 schijnt hier de zon volop. Het waait amper, maar ik zie wel dat de ruiten van de auto's een ijslaag hebben. Ik fiets richting Alkmaar en op het fietspad door de Sluispolder merk ik wel erg laat dat ik een lekke Moiree achterband heb. Uit de fiets en een nieuwe binnenband erin. Ik controleer of er niets scherps in de band zit, maar ik kan niets vinden. Op de Herenweg ter hoogte van Het Woud ga ik de duinen in. 46 km is de hoogste snelheid in de afdaling. De Moiree's doen hun werk weer prima. Bij de ingang van de Boswachterrij Schoorl ga ik nu eens rechts af, de Korte Weg en de Uilenvangersweg. Deze slingeren door de duinen en ik kom uit op de Zeeweg. Ik fiets dwars door Bergen en ga bij de skibaan de duinen weer in. Tot aan De Berekuil gaat alles prima, tot ik op de Nieuweweg merk dat het erg moeizaam klimt. Rechtervoorband leeg, en als ik er een nieuwe binnenband in heb gelegd, blijkt het ventiel te lekken. Andere band, oppompen en doorrijden. Dit oponthoud heeft me geen goed gedaan. Ik ben behoorlijk afgekoeld, en het kost moeite om weer warm te worden. Als ik bijna thuis bent belt Pé, met de vraag waar ik uithang. Hij is net van huis, en fietst ter hoogte van Abbekerk. 67 km gereden. Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: