zondag 9 januari 2011

09-01-2011 Stuk Omringdijk,Langereis en Oostdijk


Ik ben al vroeg wakker, en voor negenen zit ik in de Quest. Vandaag fiets ik de eerste 50 km van de West Friese Omringdijk, en ik begin bij de Schermerdijk. De zon schijnt, 4 graden , maar er staat wel een stevige frisse wind. De kap gaat er dus op. De eerste wielrijders zijn ook al vroeg op pad. Het valt mij op dat de wegen na de sneeuw en de vele stortbuien, er nu erg schoon bij liggen. Ik stop even net buiten Schagen, op de plek waar de Omringdijk doorsneden wordt door het kanaal Schagen- Kolhorn en de N248. Net voorbij Kolhorn heb ik de wind pal van opzij, en ik verstop me achter mijn schermpjes. Ik hoor net dat Wim ook op pad is, en nu ergens bij Opmeer fietst. Ik ga meteen het theewater maar vast op zetten, want hij maakt hiet even een tussenstop. 71 km gereden. Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: