vrijdag 14 januari 2011

14-01-2011 De Moiree's op 5 bar


Vandaag ga ik even een rondje " slecht wegdek " om de Vredestein Perfect Moiree's 47 op 5 bar te testen. Met een bar minder hebben de voorbanden veel beter weg contact, ze stuiteren minder dus meer comfort. De snelheid is voor mijn gevoel niet veel minder. De uitrolproeven hebben dat al duidelijk aangetoond. Ik fiets over de klinkers van het Oudorperdijkje en over de kasseienstrook van de Munnikkenweg. 20 km gereden, morgen meer. P.s zondag a.s ritje Waterland. Vertrek om 10.00 uur vanaf de Smaragd, en ik fiets langs het kanaal naar Purmerend. Daar kan om 11.00 uur aangesloten worden bij de sluis.

2 opmerkingen:

stradaatje zei

De Perfect Moirées vooraan op m'n Strada hebben er nu bijna 10.000km op zitten, dat lijkt me duurzaam genoeg ! Nagenoeg geen lekken, alleen nu ze bijna op beginnen te raken, worden ze wel iets gevoeliger natuurlijk : op 2 dagen tijd 2 keer lek rechts vooraan, maar op die afstand is dat eiglijk zo goed als verwaarloosbaar.

Tihamér -op aanraden van Velomobiel.nl nog steeds op gewone velgen

Kees van Hattem zei

Stradaatje, Niets aan toe te voegen! Ik heb de Moiree's jaren terug al onder mijn Quest gehad en er de Zuiderzeeroute mee gereden, zonder een lekke band en veel comfort op hele slechte wegen. Ik doe dit " testen " om een reden te hebben om te gaan fietsen. Op tijd de banden vervangen is ook voor ander banden van toepassing. Bedankt voor je reactie en ik ga zo een rit door de duinen maken, over schelpenpaden en zandwegen ! Groeten Kees.