zaterdag 26 december 2009

26-12-2009 Heerhugowaard - Wormer 30 km



Vandaag er maar eens op uit in de Quest. Ik ga naar Wormer via Spijkerboor. Mooi dagelijks ritje voor Hans, de nieuwe eigenaar van Quest 209 over vier dagen. Jammer dat het wegdek niet overal zo glad is als op de Westdijk en de Kanaaldijk. Het moet binnen het uur te befietsen zijn. Hans zelf is niet thuis, al tel ik wel vijftien fietsen in de voortuin. Ik ga terug via Jisp en dwars door het Jisperveld, waar ik aan het eind uit de fiets moet, om de Quest verder door het ijs te duwen naar de Kanaalweg. Met de wind mee ben ik zo weer thuis. Morgen de fiets helemaal nakijken en smeren waar nodig. Er gaan drie nieuwe banden onder, dan heeft Hans daar de eerste 3000 km geen omkijken naar, en ik hoef niet bang te zijn op lekrijden tijdens de komende ritten. 65 km gereden Wordt vervolgd...
P.s Yvonne De Muis heeft zich afgemeld voor de Oliebollentocht wegens buikgriep. Juf katje ging haar voor, zij met duim en knieleed. Sterkte dames !!

1 opmerking:

Hans zei

Je had een glühwijntje mee kunnen drinken. De familie was op bezoek vandaar de fietsen. Net aan het wandelen toen jij langs kwam, jammer.
Gezien het huidige weer zal de "oude" sneeuw woensdag wel weg zijn. Ik zag dat er dinsdag weer nieuwe voorspeld is....we wachten maar af (in spanning).