dinsdag 8 december 2009

08-12-2009 Naar Purmerend met Wim en op de koffie bij Tiny




Om 11.00 uur komt Wim mij tegemoet rijden, vlak bij De Woude. We gaan vandaag naar Purmerend voor een boodschap. Laat het nou net weekmarkt zijn, dus het zag er zwart van de mensen. Eigenlijk moeten we uit de fiets, maar we wagen het er op. We horen dat er verder op de markt drie agenten naast elkaar lopen. We zijn dus gewaarschuwd. Wim doet zijn boodschap, en onder tussen bewaak ik de fietsen, en geef belangstellenden de nodige informatie. Daarna gaan we via de polder naar Oosthuizen, en terug naar Z.O.Beemster via de Oostdijk. Ik laat Wim nog even het Fort Benoorden Purmerend zien, en dan is het tijd voor koffie bij Tiny aan de Volgerweg. Laat Pé er nou ook zijn. Bijpraten, tot dat deze keer Wim eens laat weten dat er weer gefietst moet worden. Hij wil nog wel naar Waterland, maar ik wil op huis aan. Geen nood, Wim rijdt zo achter me aan. Nu langs de rechter kant van het kanaal, langs Fort Spijkerboor, de Westdijk naar Schermerhorn, door de Mijzenpolder naar Ursem en Rustenburg. Ik laat Wim een doorsteek zien voor fietsers via de hoge fietsbrug, dat uitkomt op de rotonde van de Middenweg/Reuzenpanda singel. Thuis is er thee. Heerlijk gefietst in de zon en uit de wind achter het schermpje. 82 km gereden Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: