dinsdag 1 december 2009

01-12-2009 Met Wim in de volle zon naar Marken




Ze begonnen zich al zorgen te maken daar op De Woude. Ik was gisteren eens niet op de maandag ochtend koffie. Als ik aan kom rijden bij de pont, zie ik dat de statenmakers bezig zij de Dijkweg op nieuw te bestraten. De bolle weg wordt weer een vlakke weg. Na de koffie, en na het uitwisselen van het laatste nieuws, hoor ik dat Wim wel weer eens naar Marken wil. Uw wil geschiede ! Het is prachtig weer, zon en weinig wind. We zitten alle twee achter het windscherm, en dat is genieten. We zijn al rap op Marken, en na een korte pauze bij het haventje, stel ik voor om via het smalle fietspad naar Het Paard van Marken te rijden. Het eerste stuk wegdek is niet best, maar veder op wordt het steeds beter. Jaren geleden was ik hier, toen in de Verhees Alleweder, en aan het eind van de rit helemaal door elkaar geschut. In de Quest is het veel bekwemer. Wim, onze wereldreiziger, hoor ik zeggen dat hij hier nog nooit geweest is. Hij zag de vuurtoren altijd van de waterkant. We maken wat foto's, en ik stel voor om richting Monnickendam de benedenweg te nemen. Dat mag van 1 okt tot 1 april. En als het niet mocht hadden we het ook gedaan. Het is een 60 km weg, en we halen de 45 km per uur. Heerlijk om met zo'n snelheid over het gladde asfalt te zoeven. Natuurlijk gaan we even over De Dijk in Volendam. Veel toeristen zijn er niet op deze dinsdag. Wel veel wandelaars op de dijk langs het water. We nemen de Zesstedenweg, gaan door Grosthuizen, Avenhorn en ik fiets mee door de Mijzenpolder, tot aan de stenenbrug bij Schermerhorn. Daar groet ik Wim, en als ik thuis ben heb ik 120 km gereden. Wordt vervolgd...

1 opmerking:

Martje zei

Zeg waarom regent t nou op die ene vrije dag van mij en heb jij al het mooie weer!!! Nou ja ik volgende keer weer beter.
Kwam vandaag Matthijs nog tegen tijdens een daggie uit van onze school. Hij was als een kind met een snoepie zo blij me te zien ;-)
Weer ff bijgekletst.
Ik hoop tot zondag...
kus van de kat