zondag 30 augustus 2009

30-08-2009 Laatse stuk Omringdijk verkend




Het is 8.30 uur, de zon is er, tijd voor een zondag's ritje. Ik ga naar de dijk bij Hoorn. Hoe ligt de dijk er hier bij ? Tot Oosterleek is het goed te doen, daarna liggen er een paar slechte stukken, zoals op de foto's is te zien. Zolang het droog is verwacht ik geen problemen. Er liggen nogal wat stalen rijplaten op plaatsen waar je ze niet verwacht. Met een aangepaste snelheid is het te doen. Bij het gemaal/molen van Schellinkhout is er een afdaling en klim over rijplaten.Wie het niet vertrouwt kan altijd nog uitstappen, en een stuk gaan lopen. We gaan er van uit dat het een winderige zonnige dag is op zaterdag 12 september a.s. Morgen komen de Muis en Martje om gezamenlijk een stuk te fietsen. Even langs De Woude en door de Schermer terug ? 78 km gereden. Wordt vervolgd...

1 opmerking:

Kees Schouten zei

Kees,

Voor zover ik weet is het op het grootste deel van de dijk tussen Enkhuizen en Hoorn verboden toegang, uitgezonderd aanwonenden. En dat is niet voor niets, ook op zaterdag is het mogelijk dat je een grote vrachtwagen of machine tegenkomt, en dat kan gevaarlijk zijn.
Vorig jaar hebben we er ook gereden en het stuk bij Schellinkhout was ronduit slecht. Dat ga ik dit jaar in ieder geval niet doen, vanaf het punt waar de dijk officieel afgesloten is rijd ik binnendoor naar Hoorn.

Andere Kees