zondag 2 augustus 2009

02-08-2009 Tweede deel Omringdijk met hindernissen



Het is 11.00 uur, en het is gestopt met regenen. Eerst maar eens naar Oostwoud, en ik probeer de stoomtrein bij te houden, die zeker vijftig km per uur rijdt op dit stuk. Bij de overgang voor Oostwoud kan ik nog wel een foto maken van de 95 jarige Bello. Ik ga bij Onderdijk de dijk weer vervolgen. Op de dijk gaat het met de wind van achteren met 35 km per uur. Er zijn maar weinig anderen fietsers op pad. Ik ben al snel in Enkhuizen, en net voorbij het gemaal zie ik dat ze een tijdelijke losplaats hebben gemaakt voor de dijkverhoging verderop. Het werk ligt nu even stil, en tot aan Oosterleek is het te befietsen, totdat er een hoop zand de hele weg afsluit. Lopend kun je er nog wel overheen, maar in een Velomobiel is het lastig. Zelfs bij de opritten vederop liggen dezelfde zandhopen om auto's weg te houden op de Zuiderdijk. Pas bij Wijdenes kan ik de dijk weer op, en bij Schelllinkhout moet ik er weer af. Heerlijk gefietst. 104 km gereden. Wordt vervolgd...

2 opmerkingen:

Robbedoes zei

wat is dat voor een grappig huisje met die 2 kussens voor het raam?

gr
Rob

Kees van Hattem zei

Beste Rob. Kunst ? Laat het water maar komen ? Beleef een bijzodere nacht ? Wie het weet mag het zeggen. Ik zag het vanaf de dijk vlak bij Wijdenes of was het Schellinkhout ? Misschien weet onze Pé het. Groeten ReesKees.