maandag 24 augustus 2009

24-08-2009 Heerhugowaard- Middenmeer-Oudemirdum en terug



Ruim op tijd ga ik richting Middenmeer via de Westerweg, Nieuwe Niedorp en via de parallelweg langs de N242. Bij Pé is er koffie en een stroopwafel. Via Wieringerwerf deze keer naar Den Oever. Het weer is prachtig, en met de wind dwars op de dijk komt de snelheid niet boven de 35 km per uur. Bij Kornwerd de brug over en al snel zijn we op voor mij bekend terrein. De LF 21 de Zuiderzeroute. Deze route fiets ik traditiegetrouw elk jaar met Pinksteren. Pé kan hier de route wel dromen. Ik weet nu hoe het komt dat hij met zo'n hoog gemiddelde deze 80 km kan afleggen. Hij gebuikt veelvuldig, en ruim van te voren zijn claxon, om jong en oud te laten weten dat hij naar zijn dochter Biancha in Oudemirdum gaat, in het mooie Gaasterland. Natuurlijk heeft hij ook een conditie van een vijftiger, al wordt hij vrijdag 69. Om 11.30 uur zijn we er, en we worden goed verzorgt. Na precies een uur wil Pé met de terugreis aanvangen, en de reis verloopt voorspoedig. Nu hebben we de wind mee, tot aan de Afsluitdijk. Ik ben benieuwd wat er straks als gemiddelde op de teller staat. Pé laat het me ongevraagd weten. Zo'n 10 km per uur langzamer. Nou had ik toch echt het idee dat ik flink doorgereden heb. Na Den Oever de polder weer in en bij Pé is er vers fruit, koffie en fris. Ik kan er weer tegen, en de laatste 25 km gaan nog met35 km per uur. Thuis zie ik een gemiddelde snelheid van 30 km per uur, en ik ben tevreden. 210 km gereden. wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: