vrijdag 7 augustus 2009

07-08-2009 Velomobielen gezocht voor deelname NHD Zomertoer



Ik ga om 11.00 uur richting Oostwoud. Zou Jan Geel al weer terug zijn van vacantie ? Op het uithangbord hangt nog steeds " dicht " Dan maar even naar Ted de Lange in Medemblik. Hij zit buiten aan de koffie, en de ontvangst is allerhartelijkst. Ik vertel hem dat ik hoorde dat hij in de krant stond, met een of ander evenement. Het is de jaarlijks terugkerende Zomertoer van het Noord Hollands Dagblad. Op woensdag 19 augustus gaan 30 ligfietsers een rondje rijden o.l.v. Ted. Men heeft kunnen reserveren via de krant, en in één dag waren 30 fietsen bezet. Hij vroeg of ik ter promotie van de ligfiets ook niet mee wilde rijden. Bij deze een oproep aan Quest/Mango en ander Velomobielrijders om ook mee te gaan. Vertrektijd 11. 00 uur Brakenboer Oosterhaven in Medemblik. Vanaf 10.00 uur ontvangst met koffie. We brengen een bezoek aan o.a de Alpacafarm, Agriport en Staatsbosbeheer. Lunchpakket mee! Mogenlijk een kleine geldelijke bijdrage. Mijn Quest wordt voor de ligfietswinkel nog even besprongen door een grote hond, en Ted laat de hond weten dat dat niet zo maar kan. Als ik via de Wagenweg, ter hoogte van de brug even stop, komt er een man op een semi- race fiets langszij en vraagt of ik Wim niet mee heb. Hij vertelt me dat hij onze blogs ook leest. en zelfs de beschreven routes ook wel eens fietst. Zelf wil hij over 5 jaar ook een Quest. Ik ga via de Flevoweg naar Middenmeer. Neem aan dat Pé er niet is, en ga via de paralelweg naar Aertswoud, en via de Langereis en de, Berkmeer naar huis. 91 km gereden. Wordt vervolgd...

2 opmerkingen:

Wim Schermer zei

Hi Kees,
Ik had het in de krant gelezen en al besloten mee te fietsen.
Groeten,
Wim

Kees Schouten zei

Kees,

Ik ben van plan om mee te rijden, maar mijn vrouw heeft misschien ook plannen, dus ik weet het nog niet zeker.

Andere Kees