dinsdag 25 augustus 2009

25-08-2009 In de regen naar "t Twiske en Zaanse Schans


Om 10.3o ga ik me maar eens melden op De Woude. Er blijkt niemand thuis te zijn. Ik neem de pont, en als ik net sta te scharen, om achter een dieplader mijn weg te zoeken, zie ik Wim naast zijn auto staan. Weer de pont op, en er is koffie. Wim wil nog wel een stuk fietsen. Als we klaar staan om te vertrekken, zie ik een sloep varen, en ik hoor mijn naam roepen. Het is de fam Kaandorp, de ouders van schoondochter Petronella. Ze meren even aan, en we praten even bij. Volgens Wim zou het gaan opklaren vanmiddag, en ik heb de keuze waar we naar toe gaan . Het wordt Purmerend, Het Twiske en de Zaanse Schans. Veel publiek is er niet. De dijk naar de Enge Wormer is afgesloten, dus we gaan via de Zaan. Wim laat me een oude werkplek zien, het politiebureau van de Wormer. Het is al die tijd blijven regenen, en als we weer op De Woude arriveren breekt de zon door. Morgen gaan we de Noordkop maar eens doorkruisen. 88 km gereden. wordt vervolgd...

1 opmerking:

marcel beekmans zei

ummm volgende keer mag je wel ff laten weten als je/jullie deze kant op komen, kan dan wel ff stukkie mee trappen:P zaanse gebeure is bij Amsterdam om de hoek immers....

groet marcel,