vrijdag 28 augustus 2009

28-08-2009 Schwalbe Super Moto als achterband


Het moest er toch eens van komen. Deze 26 inch slof, gebruikt door mountain-bikers als strandband, voldoet ook uitstekend onder de Quest. Wim heeft de band al maanden onder zijn Quest. De cijfers spreken voor zich. Het omleggen geeft geen enkel probleem. Zorg er voor dat de band er aan een kant goed om ligt. Centreren gaat redelijk. Opgepomt tot 4 bar, en nu maar eens er mee rijden. Er staat een stevige wind, en het valt me op dat ik met weinig inspanning zo 30 km per uur ga. De band loopt héél licht en erg comfortabel, wat wil je ook met zo'n luchtkamer. De Kojaks voor ogen nu wel erg smal, het wachten is dus op de radiaal band, en ook t.z.t. keramische lagers rondom. Bij Kroone en Liefting in Limmen haal ik een tweede Super Moto en bijpassende binnenbanden, de BBB 26x2.30/2.40. Bij thuiskomst meet ik de omtrek van de slof en komt uit op 2.15 mtr, en dat is 8 cm meer dan de Kojak. Dat het nog maar lang mag na zomeren. 40 km gereden. Wordt vervolgd...

3 opmerkingen:

Wim Schermer zei

Hi Kees,
Ik gebruik altijd de Schwalbe SV13F binnenband in de Super Moto. Licht en toch blijft ie heel. Wat weegt de BBB binnenband?
Groeten,
Wim

Kees van Hattem zei

Dag Wim. Schrik niet, de BBB binnenband weegt 216 gram, is 48 mmm en ik durf hem met een gerust hart op te pompen zonder dat hij knalt. Groeten Kees

Wim Schermer zei

De SV13F weegt 185 gram en kan tot 75 mm worden opgepompt. De Super Moto is zo groot en zal volgens mij een 2.30 of 2.40 inch binnenband niet heel houden.
Groeten,
Wim