zaterdag 24 september 2011

24-09-2011 Naar De Woude en de Wogmeer met Marian


Gisteren had Marian zo maar zin om met mij mee te rijden naar Wim op De Woude. Nou dan niet te lang wachten , maar de Verhees Alleweder naar buiten, banden op spanning en even een doek over de glimmende buitenkant. Nauwelijks wind, zon erbij en rijden maar. Vandaag gaan we op de koffie bij Jupp, van de witte Strada, in de Wogmeer. Ik ben al vaak langs de grote woon/werk boerderij gereden, maar nog nooit het erf op gereden. Nu kan dat dus. Wat een mooie plek om te wonen en te werken. Jupp geeft on een rondleiding. Als eerste lopen we naar de kalkoenen, die hun langste tijd gehad hebben. Ze zijn op gewicht, en kosten nu alleen maar ! Ze gaan een dezer dage naar de poelier. Voor wie nog een mooie woonruimte zoekt voor zijn tweeën, er komt een appartement vrij. Jupp en Ida hebben hun onderkomen daar waar ooit de koeien stonden. Ik hoor Jupp zeggen dat deze stolp met alles er om heen ook een prima locatie is voor het volgende NoordenVelomobiel/Ligfiets Treffen. Er is een grote gezamenlijke keuken, en groepsruimte. Zeker plaats voor 20-25 mensen. Genoeg plaats voor de tenten, en er kan op verschillende plaatsen droog en warm overnacht worden. Geen overdreven luxe, maar wel een hoop sfeer !! De Velomobielen kunnen ook onder een overkapping of binnen staan. Totaal aantal kilometers 60. Wordt vervolgd...

2 opmerkingen:

VeloTeĵo zei

Kees, klinkt goed die locatie voor het treffen 2012! Ik meld me vast aan. De klassieke Alleweder ziet er nog heel mooi uit.

Erwin zei

Lekker hoor, Velomobieltreffen met gebraden kalkoen :)

;-)

Erwin