zaterdag 3 september 2011

03-09-2011 NK Tijdrijden op Texel


Om 9.00 uur is Jupp hier in de witte Strada. Hij gaat ook via Burgerbrug mee naar Texel. Eerst moet hij nog een Moiree voorband centreren, want rijden met een hobbel in de band vindt hij maar niks. Bij De Muis aangekomen, moeten we even wachten. Ze moet nog even haar tanden poetsen, en Guus gedag zeggen. Ik hoor dat ze last heeft van een achillespees, en heeft deze met tape rondom afgeplakt. Fietsen kan ze er zo niet mee, dus de tape gaat er weer af. Fietsmaat Marit fiets op een klassieke Peugeot racefiets een stuk met ons mee. Ze wil een rondje Wieringen rijden, en hoop dat ze de weg naar huis weet te vinden. Er rijdt even later een witte Quest voor ons uit. Het is Wickie, en hij ziet ons niet , omdat hij de spiegels thuisgelaten heeft. Het is heel druk bij de boot naar Texel. De internationale school uit ? gaat op schoolreis naar het eiland. Jan Reus, van de kappen, staat bij de boot te wachten. Martin, Jan en André in zijn Alligt, met een met magneten van binnenuit verstelbaar windscherm is al aan de overkant. Op de startplek komen we de bekende renners tegen. Ymte heeft ergens een fiets gevonden, nieuwe ketting erop, stuur wat omhoog, en hij fiets er nu mee door het rennerskwartier. Het blijft een vreemd gezicht ! Door een enkel blessure stapt hij vandaag niet in de Quest, en kan eindelijk een andere Questrijder op de hoogste podium. Martin en ik zijn gevraagd om op het keerpunt te gaan staan om de Velomobielen zo nodig om te zetten, en weer op gang te duwen. De eerste dame doet Martin. Ze vraagt het niet erg beleefd, en hij had haar het liefst laten staan. De anderen komen wel heel snel op het keerpunt aan, dicht bij elkaar en het zal er om spannen wie dit gaat winnen. Als wij weer naar de start/finish rijden horen we daar dat Wim volgens Wickie met 2-1 voorstaat. Zeg mij niks ! Ik hoor dat Wim Cees voorgebleven is. " Ik voelde me niet goed, maar toch reed ik beten dan vorig jaar " hoor ik Cees zeggen. Hij reed voor het eerst met een door Wim uitgeleende racekap. Wim heeft het over heen 64 km, en terug 62 km p/u. Hierna even bij De Muis navraag gedaan, hoe het gegaan was. " De F-lites zijn niks sneller " was haar reactie. Ik heb geen tijden gehoord of gezien. Ik denk zelf dat ze haar fiets niet leeggemaakt heeft voor aanvang van de race. Ik wilde vandaag op tijd thuis, en samen met Jupp en Peter uit Julianadorp gaan we naar de boot, en we kunnen er zo op rijden. 149 km gereden. Wordt vervolgd. P.s op de heenweg kwam het kraken en piepen van het achterwiel weer terug. De borgmoeren op de boot even vastgezet. Morgen gaat de hele achterbrug eruit, 3 nieuwe SKF E2 6002 lagers erin, en zo nodig een nieuwe as, en zeker nieuwe borgmoeren.

Geen opmerkingen: