vrijdag 24 december 2010

24-12- 2010 Na 4 km gestrand in een sneeuwduin





Ik heb het Alligt kettingwiel er weer in, en de Kojaks 20 " voorbanden verruild voor de Vredestein Perfect Moiree 47, en ze opgepomt tot 6 bar. Het centreren zou toch goed moeten gaan op een brede velg ! Rechts gaat goed, maar de linkse band wil niet erg, ookniet met de Swalbe vloeistof. Ik wil een stuk fietsen, om te ervaren of ik nu helemaal uit de koude rijwind zit. Het waait stevig, het voelt aan als 10 graden onder nul, maar achter de schermpjes merk ik daar niks van. De rondom Moiree's rollen prima. Ik zie aan de slootkant van de Middenweg nog een roerdomp zitten ! Deze schuwe vogel is op zoek naar voedsel, ver buiten zijn biotoop. Als ik op de weg langs de N 242 fiets kom ik van een schoon stuk weg zo in een sneeuwduin terecht. De achterkant breekt uit, en ik stuur maar de berm in. Ik moet uit de fiets, want er ligt te veel ijs en sneeuw. Bij de Omval ga ik door de tunnel, en maar weer op huis aan. Thuis belt De Muis. Juf Katje laat maar niks van zich horen. Zelf kan ze maar een dag naar Brabant, om 's avonds paarden van een ander te moeten verzorgen. In Brabant ligt er op sommige plaatsen nu al zo veel sneeuw dat de hulpdiensten er met sneeuwkettingen rijden. Fijne Kerst ! 17 km gereden. Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: