woensdag 8 december 2010

08-12-2010 Prachtige winterse rit naar Marken




Als ik om 9.30 uur ga rijden richting De Woude, is het nog - 2 graden en nevelig. Waar wil Wim vandaag naar toe ? Hij heeft het over Waterland, met als eindbestemming het schiereiland Marken. Het is stevig door trappen, en vlak voor de pont bij Ilpendam moeten we uit de fiets omdat er een omleiding is. Mijn Botterscherm blijft beslaan, en ik maakt een foto van Wim zijn vizier. Zoek de verschillen ! Ik plaats mijn andere schermpje, om toch nog enigzins uit de wind te zitten. Op naar Marken ! Het hele schiereiland is vanaf Monnickendam bijna niet te zien. Er lopen een paar verdwaalde toeristen door het dorp, en voor ons is er koffie op de haven. Terug gaan we weer op de dijk fietsen. " Voor het wijdse uitzicht " hoor ik Wim zeggen. In gedachten zie ik ons tweeën weer op de Gouwzee questen, in februari van dit jaar. Als ik thuis kom, verdenkt mijn Marian ons ervan dat we vandaag weer het ijs op gegaan zijn. Hoe komt ze daar nou bij ? Ik weet haar gerust te stellen, door te vertellen dat we dat alléén doen als er tochten uitgezet zijn. 130 km gereden. Wordt vervolgd...

1 opmerking:

Corn-Dolly zei

Geef haar eens ongelijk, jullie en ijs in de buurt....... ;-p