woensdag 22 december 2010

22-12-2010 Voorproefje barre tocht naar Brabant ?





Vanmorgen heb ik eerst de te testen kettingrol gemonteerd. Toen ik er mee ging rijden viel me meteen op dat de rol de ketting in trilling brengt. Dat is goed voelbaar onder je schoenzolen. Ook veert de ring in heb ik het idee. Ik ga even naar De Woude over redelijk schone wegen. Oppassen blijft het op ijsplakken ! Bij Wim bespreken we de eerste ervaring met de testrol, en de testresultaten van de uitrolproeven. Wim bekijkt de weersverwachtingen voor 27-28-29 dec a.s en het kon wel eens een barre tocht worden, in een besneeuwd landschap met zowel 's nachts als overdag temperaturen onder nul, en een koude wind. Ik ga mijn zijschermpjes aanpassen en haal een paar Falke TK 1 sokken. Het blijft spannend of we op maandag morgen gaan ! Ik houd jullie op de hoogte ! Alle informatie over de toestand op de wegen naar ons Brabant is welkom ! Ik moet de gemeente Heerhugowaard een compliment geven. De fietspaden liggen er schoon en goed berijdbaar bij, dat is wel eens anders geweest. 34 km gereden. Wordt vervolgd... P.s de eerste foto is genomen bij de Omval. De twee foto's van de kettingrol zijn van Wim. Er zijn twee afberichten voor de Oliebollentocht, namenlijk Rob en Matthijs.

1 opmerking:

Robbedoes zei

Hoi Kees,

Het kan idd wel eens een barre tocht worden als ik de weersvoorspellingen mag geloven.
Ik lig nog steeds ziek in bed.
Dat had dus helemaal niets geworden.

Gr.
Rob