woensdag 15 december 2010

15-12-2010 Glibberen door West-Friesland




Vandaag wil ik even naarJan Geel in Oostwoud, om de vorderingen te zien van het renoveren van de twee klassieke Fordjes. Op de A. C de Graafweg is het hele fietspad versperd door een hoogwerker, versnipperaar en vrachtwagen. De mannen willen me wel door het gras duwen, maar ik stap toch maar even uit, en duw zelf mijn fiets. Eerst Annie even gedag zeggen. Door omstandigheden waren Pé en ik de vorige keer binnen 10 minuten weer weg, en bleef Annie met een pot vers gezette koffie zitten. Nu gaan Pé en ik meteen aan de koffie met vlaai. Met Pé er bij is het altijd lachen, en na de koffie gaan we de Ford bekijken. Jan is ook bezig met het lassen van een chassis voor de tweede Ford. Op het pad naast het huis is het spekglad, en Jan heeft houtas gestrooid, omdat zout de oude steentjes verruïneert. We rijden terug via de Broerdijk, en Pé begint wat te zwalken. Lekke rechtervoorband. Door de koude moet Pé een bandenlchter gebruiken, en het omleggen van een vervangende Kojak met binnenband gaat ook wat lastig. Pé fietst mee tot aan Veenuizen, en gaat via de Langereis weer naar huis. Als ik thuis kom is Marian een fakkel aan het maken. Maandag a.s moet ze samen met de Compagnie van Brederode langs de rode loper staan bij de premiere van de film " Arnoud's tijdreis " De hele groep heeft hierin gefigureerd. 60 km gereden. Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen: