zondag 18 juli 2010

18-07-2010 Fortenroute met hindernissen



Lekker vroeg al van huis. Om even voor 6.00 uur ga ik naar De Woude. Als ik aan kom rijden is De Muis er al, en Wim heeft de Quest al over gevaren. We kunnen rijden, want Ron komen we onderweg wel tegen. Wim wil de Fortenroute vastleggen in zijn Garmin, dus ik mag niet van de bewegwijzerde route af. Al op het eerste stuk lukt dat op zondagmorgen niet. De pont bij Spijkerboor vaart zo vroeg nog niet. We rijden dus links van het kanaal. Bij Edam lukt het bijna niet om met een Quest de fietstunnel te nemen, dus daar rijden we een klein stukje om. Zo stil heb ik het op de Dijk in Volendam nog niet meegemaakt. Op tijd komen we op de Zeeburgerdijk aan om daar te wachten op de groep. 7 Questen, 1 Alleweder en 8 liggers. Best wel een flinke groep. Dij Abcoude hebben ze een prachtige onder doorgang gemaakt voor fietsers, en ook voor plaatselijk verkeer ? Er wordt flink door gereden, en met op zijn tijd een pauze kan iedereen goed mee. Vlak voor Hoofddorp komt er plotseling een einde aan de doorgaande route. Houten hek, gevolgd door een metalen hekwerk. Dit zit stevig vastgemaakt aan de brugleuning. Rukken aan het hek helpt niet, maar Ron heeft het juiste gereedschap, om de vergrendeling te slechten. Mark-Jan gaat de route verkennen, en laat Marcel telefonisch weten dat we verder kunnen. Stuk door een zandbak, over de nieuwe nog niet in gebruik genomen busbaan komen we zo in het centrum van Hoofddorp. Even verderop verlaat De Muis de groep, ze moet van middag/avond nog werken. Na de pont Buitenhuizen krijgt Mark-Jan zijn derde lekke achterband, en Wim en ik nemen de snelste route naar De Woude. Lekker bakje koffie, de finish van de Tour nog even gezien, en dan naar huis. Deze Fortenroute moesten we in de week van Sail Amsterdam maar nog eens rijden met de Bende van Wim. Als ik thuis aankom zie ik dat Marian de camper vol aan het proppen is met etenswaar, drank en alles wat er verder nodig is voor ons Rondje Ierland. 205 km gereden. Wordt evrvolgd...

2 opmerkingen:

Mick zei

Ja gezellige sfeer, flink eind rijden bij forse snelheden. Zeker voor zo'n grote groep.
Ik was 21:15 weer thuis dus 12 uur praktisch achtereen gereden: voor mij 'n record!
Groeten mick (met de inwendig customized Alleweder+boegvlag).

Maarten zei

De tunnel bij Abcoude is beslist niet bedoeld voor plaatselijk (gemotoriseerd) verkeer. Het definitieve wegdek wordt nog aangebracht, en dan zullen de onvermijdelijke paaltjes wel geplaatst worden. Vlak voor de tunnel is een keerlus voor overig verkeer aangebracht.