woensdag 7 juli 2010

07-07-2010 Rondje Waterland

Even voor 10.00 uur is Pé hier. Vandaag eerst naar De Woude, om Wim op te pikken. Als we op de pont staan horen we Jan Geel aankomen. Dat is dus vier ! Na koffie, en even bijpraten maken we aanstalte om te gaan rijden. Jan heeft weer aan zijn fiets zitten zagen. De buis onder zijn stoel afgedremelt. en de stoel opgehangen aan de wielkasten. de fijn afwerking komt nog. Ik ga voorop, en blijf zo'n kilometer of 4-5 boven mijn normale kruissnelheid rijden. Helemaal langs het kanaal tot aan Amsterdam, om daarna richting Ransdorp te gaan, waar we met het zicht op de toren even pauzeren. Wim wil zo snel mogenlijk naar het ijssalon in Volendam . Op de Uitdammerdijk haalt Wim mij als een TGV in, en de rest volgt. Ik blijf wat achter, en in de laatste heel slecht lopend bocht vlak voor Uitdam, staat mijn Quest ineens in de grintbak naast de weg. Ik kon de bocht niet nemen, omdat er een auto op de linkerweghelft reedt. Wim neemt het fietspad op de dijk, en ik kan weer aansluiten. Wim tracteert ons op een ijsje, en daarna gaat Pé voorop. Aan niets is te merken dat na drie weken Frankrijk zijn conditie is vermindert. Net voorbij Schardam gaan Jan en Pé richting Hoorn, en Wim trateert me nog op een paar hoge dijken van de Beemster. De wind tegen voel ik in mijn benen, maar door kleiner te schakelen blijf ik niet achter. 115 km gereden. Wordt vervolgd...

1 opmerking:

Martje zei

Wat ben je toch ook een Bikkel!!!