maandag 1 maart 2010

01-03-2010 Over de sluizen van IJmuiden

Maandagmorgen, vaste rit naar De Woude. Wim laat al snel weten ook wel een stuk te wielen fietsen. De zon schijnt, wind uit het westen en een graad of 6. Eerst naar de Lidl in Wormerveer voor een paar trekking sokken, en Wim koopt ook nog een Walkie-Talkie, voor straks in Ierland. Dan kan de voorrijder makkelijk contact maken met de achterrijder. Dat zal ik de meeste tijd wel zijn. Dan naar de pont bij Buitenhuizen, die ligt op ons te wachten. In no-time zijn we op de kop van de haven, en zien de Princess of Norway afgemeerd liggen. Om 17.00 vaart ze naar New-Castle. De wind waait er koud door de broek, en we gaan weer fietsen. Nu richting Wijk aan Zee, en dan door de duinen richting Castricum aan zee. O jee ! ze hebben de weg opgebroken ter hoogte van het Heemskerkerduin. Ik sleep d Quest door het rulle zand. Wim krijgt het aan de stok met een vrachtwagenbestuurder. Hij neemt de eerste de beste afslag, en we ontmoeten elkaar weer bij de duiningang de Berenweide. Er moet meteen geklommen worden, en de temperatuur loopt op onder de muts en helm. We zien een hele grote kudde Black-Head schapen die keurig achter de afrastering lopen. Net over de kluft buiten Bakkum, moet Kees nog even snel de afgelopen ketting achter er bij Wim weer op leggen, maar daarna is het in volle vaart naar de pont bij Akersloot. Ik wil om 16.00 uur thuis zijn, om bij de Quest van Sebastiaan nog even naar de rechterrem te kijken, die los geschoten is. Ik ben op tijd, en ik kan meteen aan de slag. Gewoon aan elke kant weer een tie-wrap over de remklauw en hij kan weer fietsen. 90 km gereden. Wordt vervolgd...

1 opmerking:

Mick zei

Ik ben bang dat het bereik van dat Lidl digitale walkie-talkie'tje jullie tegen zal vallen.
Ik heb 'm eerder proberen te gebruiken om 'n kind buiten te laten spelen (en toch contact te houden): Twee straten verderop viel de verbinding al weg. Alle interessante kanaalkeuzeknopjes ten spijt!