zondag 14 maart 2010

14-03-2010 Naar Frankrijk voor de ..... sneeuw

Dinsdag vertrokken naar de Vogezen. De 670 km daar naar toe in twee etappes gereden, met een overnachting in een Formule 1 Hotel in Herstal, net voorbij Liege. Woensdag in alle vroegte weer de weg op, om na een stop en koffie, even na het middaguur in Henezel aan te komen. De ontvangst is hartverwarmend, en er is snel koffie met een uitgebreide lunch, met Franse kaasjes en brood. Het is vroeg bedtijd, en als ik 's morgens al eerste de ogen open heb, en naar buiten kijk zie ik dat er zeker 10 cm sneeuw gevallen is. Het is voor iedereen een verrasing. Alweer winter! De temperatuur is deze nacht zeker gedaald tot -8 graden. Na het ontbijt, gaan we naar buiten om een flinke wandeling te maken. Zeker 3 en een half uur is het banjeren door de sneeuw. Klimmen en dalen door de uitgestrekte bossen. Aan het einde zit ik er helemaal doorheen, maar warme chocolademelk met slagroom en en flinke schuit Mandarin Napoleon na afloop, gemaakt door de gastvrouw maakt dat ik snel herstel. Morgen maar weer zo'n tocht? Ik lees van voor naar achter en terug het boek 'Spoorzoeken', en ik kom in de sneeuw de sporen tegen van das, zevenslaper (relmuis), vos, ree, hert en wild zwijn. Natuurlijk komt mijn fietsen in de Quest ter spraken, en de vele avonturen met mijn fietsvrienden. De gastheer en zijn vrouw nodigen de Bende van Wim uit voor een bezoek aan Henezel en de omgeving. De terugrit gaat ook weer in twee etappes. We overnachten onder de middeleeuwse burcht in Bouillon. Voor kenners het kasteel van Godfried van Bouilon, de leider van de eerste Kruistocht, naar Palestina. Na de verovering van Jerusalem, werd hij er in 1096 koning.
Wordt vervolgd...
P.s. Ik zal me morgen maar weer eens melden op De Woude.

2 opmerkingen:

Robbedoes zei

Hoi Kees,

Dat is een mooie stek.
Daar met de bende van Wim heen is wel een eind fietsen dat red je niet in 1 dag..

Gr en tot morgen

Rob

Sebastiaan zei

Welkom terug Kees! Deze week wordt het hier echt lente....
je vogeltje is een boomklever (maar dat wist je natuurlijk al?!).

Groet,
Sebastiaan