maandag 11 januari 2010

11-01-2010 Quest 209 boven op de Seat




Al een jaar of wat staan er twee Thule dakdragers in de schuur. Ze horen bij de Seat Alhambra, en ze moeten nu maar eens gebruikt worden, om de Quest er mee te vervoeren naar De Woude. Ze zijn zo bevestigd op het dak van de auto, nu nog de Quest erop. Marian wil dat ik fiets achterstevoren op het dak zet, want dat geeft minder luchtweerstand volgens haar. Ik ben eigenwijs en de neus wijst naar voren. Schoonzoon Arjen helpt even met tillen. Het gaat opvallend makkelijk, dus in nood gevallen de manier om thuis te komen. Even de Quest goed vastzetten met nylon touw, en we gaan rijden. Onder weg bel ik Wim dat ik er aan kom, ik in de auto en de fiets op het dak. Hij moet er weer hartelijk om lachen, en de komst zal vastgelegd worden. Na de koffie even sleutelen. De stoel wat lager, ketting verlengd en het trapstel zo'n 10 cm naar voren. Hans laat net weten vanmiddag, nu dus om 16.50 uur wel tijd te hebben, om even in de Quest plaats te nemem voor de fijn afstelling. We zijn net terug, en hebben gezien dat de fietspaden er op sommige plaatsen nog erg slecht bijliggen. Hier in Heerhugowaard is het nog steeds ploegen. We spreken voor woensdagmiddag af, omstreeks 16.00 uur op De Woude. Wordt vervolgd...




8 opmerkingen:

Robbedoes zei

Zo heb je ook geen aanhanger nodig.
Ziet er goed uit.

Ik ga morgen de sprong wagen om te fietsen.

Gr
Rob

Pé Koomen zei

Hoi Kees,

Alles is mogelijk met een Quest zelfs op hoog niveau doet hij 't goed.

gr.Pé

Mick zei

Dat is nu weer jammer van Marian, over het te kleine schakelbereik van uw alleweder waren we het juist zo roerend eens:De druppelvorm heeft natuurlijk de minste luchtweerstand met de stompe kant naarvoren!
Hoewel je je op dit moment meer zorgen kunt maken over je 'sneeuwweerstand'.Voor mij dan ook geen sneeuwschuivers aan de onderkant!

Hans zei

Hoi kees,
Een mooie manier om je Quest te vervoeren. Bedankt voor al het werk. Ik zag op Wim z'n blog dat het niet makkelijk was.
Groet,
Hans

marcel beekmans zei

de majoor is geen opgever hans:P
zal vast wel gelukt zijn!

Jack zei

Kees,
bij een alhambra moet hij ook gewoon in de auto passen. De stoelen eruit, alleen die achter de bestuurder kan blijven staan. Voorste bijrijdersstoel omdraaien en hupsakee.

Kees van Hattem zei

Beste Jack. Met de Mango lukte dat prima, een Quest erin is wat krap. Kan de achterklep dan nog wel dicht ? Kees

Jack zei

Kees,
bij mij kan de fiets in de sharan er gewoon ruim in, de klep kan ook gewoon dicht. Je hebt alleen op de rechterspiegel niet veel zicht, maar de binnenspiegel en linkerspiegel doen het uiteraard prima.
Jack