zaterdag 9 januari 2010

09-01-2010 Quest 380 veilig thuis




Het was logistiek een hele operatie, onder winterse omstandigheden, maar met de hulp van Rob, Hans en niet te vergeten Wim is alles soepel verlopen. Die Landrover Discovery baande zich een weg door het besneeuwde landschap, Het was opvallend rustig op de weg. Het fietspad op de dijk lag er maagdelijk wit bij, met niet een fietsspoor, zeker niet van een Velomobiel. Bij Velomobiel aangekomen zien we dat Rob zij Quest al vastgesjord heeft in de vrachtwagen. Ik ga even in mijn Quest zitten. De schouders zitten net onder de rand, alleen de stoel moet aan de voorkant nog wat zakken. Ik wil Rob niet langer laten wachten, dat aanpassen kan ik zelf thuis wel doen. Wim en Rob zetten de fiets in de wagen, en ik maak even wat foto's. Wim geeft Rob de laatste aanwijzigen, hoe de Questen het beste vast te zette,. tenslotte heeft Wim daar veel ervaring mee: hoe het niet moet ! Na de lunch gaan we op huis aan. Het is harder gaan waaien, en we zien wat stuifsneeuw dat de weg op waait. De wegen zijn redelijk schoon, maar plaatselijk verraderlijk glad. Bij thuiskomst staat Quest 380 in de tuin. Rob en de firma Jonker BV uit Alkmaar bedankt !! Veel plezier met je Quest, en in den beginne voorzichtig. Er is koffie en koek, en ik spreek met Wim en Hans af dat morgen Quest 209 bij Wim in de warme garage de aanpassingen krijgt, zodat Hans de eerste rit naar Wormer kan maken. Hans en Wim bedankt voor het meerijden. Wordt vevolgd...

1 opmerking:

Robbedoes zei

Hoi Kees,

Ook weer veilig thuis lees ik.
Wij hadden alleen last van de harde wind die behoorlijk de vrachtauto deed schudden.
Ook bij ons lag aan het eind van de dijk de hoop stuifsneeuw.

Alleen over het vast zetten in de auto moet ik met Wim nog eens een boom opzetten :-) Had hem nog wel een tikkie vaster willen doen.
Maar beide fietsen zijn veilig overgekomen.

Het fietspad langs de dijk was op geen enkele manier te fietsen als we dat zo zagen.

Gr
Rob