zondag 10 januari 2010

10-01-2010 Quest 380 ingericht


Ik was van plan om vanmorgen naar de De Woude af te reizen, om Quest 209 aan te passen voor Hans. Nou was Hans een al eerder gemaakte afspraak met een familielid vergeten. Nu ga ik morgen naar Wim, om in de ruime verwarmde garage te klussen. De schuur hier is nu wat aan de krappe kant met vier Velomobielen. Toch ga ik vanmorgen de nieuwe Quest aanpassen. Eerst maar eens een elektries kacheltje neergezet, en de temperatuur loopt op tot 8 graden. Eerst de stoel op maat zetten, de armsteunen vastmaken aan de body, met vier ogen die ik plaats daar waar de inbusbouten zitten. Even het gat uitboren met boor 8 mm. De binnen -buiten termometer plaatsen, en de voeler onder de Quest vatgezet. Ik moest wel een gat boren van 10 mm, maar met een thule het gat mooi gedicht. Tweede spiegel er op gezet. Marian komt even kijken, en constateert dat Quest 380 een ander kleur geel heeft dan de 209. De kleur geel van een eierdooier vind ik zelf. Morgen ga ik er maar eens in zitten met de juiste kleding en schoenen aan voor de fijnafstelling, en dan het weer maar eens afwachten voor de maidentrip. Wordt vervolgd...

5 opmerkingen:

Mick zei

Wat ik gedaan heb in m'n schuurtje tegen de kou is ondervloerbedekkingstegels leggen, 'n oude maar nog werkende electrische deken erover en afgedekt met 'n rieten rolgordijntje. Om 't gewicht van m'n schoenen 'n beetje te verdelen. De naarste kou vind ik die die optrekt vanuit je voeten. Verder blijven je handen wel in beweging...

Robbedoes zei

Hoi Kees,

Nu is het op deze foto goed te zien dat er ook een ander letter type gebruikt wordt.

BTW ik zie nu ook hoe het nek steuntje moet worden.
Nu nog even een stuk iso zoeken wat er omheen kan.

Gr
Rob

Kees van Hattem zei

Beste Rob. Een stuk iso heb ik hier nog in de schuur liggen. Heb je al gefietst ? Groeten Kees.

Robbedoes zei

Hoi Kees,

Ik heb nog niet gefiets.
Ben nu druk in de garage aan de gang om nog iets meer ruimte te scheppen :-)

Voor dat stukje iso hou ik me aanbevolen.
Zodra het weer iets beter is kom ik wel langs om het te halen.

Gr
Rob

Mangorijder zei

Hoi,
Ik lees dat je een binnen-buiten thermometer in je fiets hebt gemonteerd. Ikzelf heb ook onlangs zo'n thermometer gekochte en geplaatst in mijn Mango. Maar ik ben een beetje huiverig om een gat door de bodem van mijn fiets te boren dus heb ik de sensor via een voetgat naar buiten gedaan en daar vast gezet met tape. Toch wil ik een betere permanente oplossing en denk erover om toch een gat te boren en daar de sensor doorheen te voeren. Nou is mijn vraag waar je het gat geboord hebt. Voor de wielkast, of meer in het midden? Hoe voorkom ik dat de sensor als eerste de grond raakt bij stijle drempeltjes etc?

Vr gr ,
Rick. Mango 114