vrijdag 31 juli 2009

31-07-2009 Eerste deel Omringdijk



Ik ga vandaag het eerste deel van de Omringdijk maar eens verkennen. Ik zoek ook nog een snellere passage door Alkmaar. Bij de nieuwe Friesebrug volg ik vanaf Ouddorp het fietspad richting centrum, en wil linksaf naar Overstad. Je moet dan een haakse bocht nemen , dus drie keer steken, dus drie keer niks ! Het wordt daar dus rechtsaf de Frieseweg op tot aan de brug, en dan links tot aan het kanaal. Ik fiets tot Valkkoog, voor de eerste pauze. Net buiten Schagerbrug maak ik een foto van het zogenaamde "gat in de Omringdijk" Links en rechts is de dijk te zien die is doorsneden door het kanaal naar Kolhorn en de N284. In de krant van maandag zag ik dat er een brug is ontworpen, naar aanleiding van een wedstrijd. De vraag is of die er ooit komt. De luchtpauze op 12 september is in Oostwoud, na 75 km bij de fam Geel. Daar aangekomen zie ik dat het Museum dicht is. De familie is op vacantie, want het weer is prima. Zondag ga ik het tweede deel rijden. 110 km gereden. Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: