maandag 13 juli 2009

13-07-2009 Het is inderdaad watergentiaan



Vanmorgen even naar De Woude om het door mij veroorzaakte bijgeluid in de Quest van Wim te verhelpen. De onderste kettingbuis is bij het demonteren van het kettingwieltje naar voren geschoven. met als gevolg dat de ketting achter over de bodem schraapte bij het aanzetten. Wim blij, en Kees tevreden dat het verholpen is. Ik hoorde gisteren van Nico dat de Twisker ligfietsclub maandag 20 juli naar Velomobiel gaat, voor een versterkte brug in de Quest, en een grote beurt voor de Mango. Ik ga natuurlijk mee fietsen, en Wim , Yvonne , Jan en Pé toch ook zeker ? Er is om 7.30 uur thee, koffie en gevulde koeken bij Nico in Twisk. Op de terugweg via Driehuizen zie ik de zelfde waterplanten als die Pé gekiekt heeft. Hij liet me weten dat het bloeiende watergentiaan is. Inderdaad de Nymphoides peleta. Kan ook witte bloemen hebben, die maar en dag bloeien. Op de foto is dat laatste goed te zien. 52 km gereden. Wordt vervolgd....

Geen opmerkingen: