maandag 30 maart 2009

30-03-2009 Over de sluizen van IJmuiden

Om 13.00 uur ga ik naar De Woude. Wim wil graag een katoenen Agu race petje voor onder de helm.Ik heb er nog een liggen, dus een reden om deze even langs te brengen. Wim moet in Catricum een boodschap doen, en stelt voor om via de Sluizen van IJmuiden te gaan. Eerst maar eens via de mooie slingerende dijkjes van Busch en Dam, de Wijkermeerpolder en Buitenhuizen, waar we de pont nemen over het Noord Zeekanaal. Het fietspad langs de Amsterdamseweg is geblokkeerd, en we moeten de weg over steken, en moeten een wel heel mooie omleiding volgen, door het bos, en over een glad asfalt, tot we bij de Oosterbroek de weg weer over moeten steken, en langs het kanaal verder naar de sluizen. Aan de kade ligt de boot klaar om af te varen naar New Castle, en wie gaan er aan boord? Jawel de Schotten! Ze juichen weer als ze ons zien. Wim sleutelt nog even aan zijn schoen, tijdens de korte pauze, met zicht op de het forteiland en de Hoogovens. Door naar Castricum, voor de boodschappen. Bij Akersloot nemen we de pont, en Wim gaat rechts en ik linksaf. Marian heeft me proberen te bellen, waar ik uithing. Op de Middenweg haal ik twee bossen rozen, daar kan ik mee thuiskomen. 88 km gereden.

Wordt vervolgd...

1 opmerking:

Mick zei

Ongehinderd door de taalbarrière herkennen ze jullie natuurlijk als "Die ijschotsenrijders!".