donderdag 5 maart 2009

05-03-2009 Veenweide-Wormer route en Jisperveld

Om 10.30 uur ga ik naar De Woude. Wim heeeft nog enkele niet meer gebruikte oplaadbare batterijen. Ik mag ze gaan gebruiken voor de Carmin GPS en mijn camera. Ik ben er blij mee, en er zullen nog aardig wat doosjes eieren naar De Woude gaan. Zeker tot de stolpkippen van Wim zelf hun eieren leggen. Wim heeft na de koffie en een broodje zin in een rit. Gaan we links of rechtsaf? We gaan richting Zaandam. We volgen de bijzonder mooie ANWB Veenweide-Wormer route. Wim maakt bij een heel oude vervallen sluis foto's, en we ronden het recreatiegebied Het Twiske, dat een turbulente geschiedenis kent: illegale verveningen, en een mislukte inpoldering in de jaren dertig van de vorige eeuw. Daarna fietsen we door naar het Ilperveld en gaan bij de pont van Ilpendam links af, langs het kanaal tot aan De Woude. Het was een mooie rit. Heen reden we zonder kap, op de terugweg ging de kap er op, want het wordt fris en de wind neemt toe. Wim blijft herhalen dat dit de stilste Quest is tot nu toe, en vraagt of ik niet een stukje in zijn Quest wil rijden. Doe ik de volgende keer Wim. 93km gereden.

Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: