zondag 22 maart 2009

22-03-2009 Blij dat ik je zie

Om 8.30 uur ben ik al op pad. Vandaag maar weer eens naar Etersheim. Langs de rand van de Schermer, en dwars door de Beemster, tot aan Oosthuizen. Ik ga naar Warder en vlak bij de kerk zie ik een paard met ruiter voor me uit galopperen. Ik blijf op gepaste afstand, en als het paard linksaf gaat, snel ik door naar de dijk, om linksaf te gaan om ze zo te ontwijken. Even later kom ik paard en ruiter weer tegen. Ze komen mij nu tegemoet. Ik sta stil, maar het paard durft niet langs me heen. Ruiter keert weer om, en gaat een erf op. Ik kan dan verder naar de molen van Etersheim. Daar aangekomen begroet Anna me met "Blij dat ik je zie" en vertelt me dat er gisteren op de dijk bij Edam een gele Mango/Quest is aangereden of van de weg is geraakt en dat de berijder een bebloed hoofd had, maar wel aanspreekbaar was. Even dacht ze dat ik het was, omdat ik in het weekend op de koffie kom. De berijder bij deze veel sterkte toegewenst. Voor mij een reden, om in het weekend vroeg te gaan fietsen, omdat het in die omgeving er druk kan zijn met dagjesmensen, motoren en grote groepen fietsers. Ik ga terug via Oudedijk en Schermerhorn. 70 km gereden.
Wordt vervolgd...

3 opmerkingen:

Cees zei

Hoi Kees, hier die andere gesignaleerde en gehavende Cees, zal proberen er morgen een stukje over te schrijven. beide ogen zitten bijna dicht. Mvg Cees

Anoniem zei

Toevallig ben ik gisteren ook een ruiter tegengekomen daar in de buurt, aan de zeedijk bij het kerkje van Warder. Ik heb maar even gewacht voor een volwassen vrouw op een erg bang dier, het arme paard schrok zelfs van een steen die rustig in de berm lag. Mijn rode Quest viel ook niet in de smaak.
Verder een lekker rondje via Ursem, Oterleek en Driehuizen weer terug naar P.

Sebastiaan zei

Ah, dus dat was jij Theo. Ik zag je vanuit de huiskamer in Driehuizen voorbij flitsen!

Gr. Sebastiaan