woensdag 18 februari 2009

18-02-2009 Rit door de Schermer

Het is al 12.00 uur, hoogste tijd voor een rit. Ik ga via de Slingerdijk, de Korte Molenweg naar Oterleek. Er staat genoeg wind, want molen de Otter draait. Ik ga via de Noord-Schermerdijk en zie dat ze naast de drie molens al het riet aan het verwijderen zijn met een graafmachine. Dat zal er straks heel anders uit gaan zien. Drie molens die aan twee kanten aan het water liggen. Ik neem de Schermerdijk tot aan Ursem en ga via de Walingsdijk naar Avenhorn en neem de Middenweg waar ik een foto maak van een oude stolpboerderij die grondig gerestaureerd gaat worden. Ik ga linksaf de Mijzerweg op, naar Schermerhorn. Op hoge snelheid langs de Noordervaart en rechtsaf weer richting Oterleek. Ik bedenk me dat er aan de Lange Molenweg altijd de eerste velden met bloeiende sneeuwklokjes en aconieten staan. En ooh, wat zijn ze mooi! Ik moet even aan Wim denken. Bij hem op het erf hebben de ganzen ze allemaal opgegeten. Jaartje geduld dus. 40 km gereden.

Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: