zaterdag 7 februari 2009

07-02-2009 Dijk en Waard route in de Mango

Het is 10.30.uur. Het is net droog, de zon begint te schijnen, en het is 6 graden. Ik neem de Mango, om de Dijk en Waard route te gaan rijden. Het is op de route veel draaien en keren, smalle paadjes, ik moet zelfs onder een hek door. Het gaat eerst richting Langedijk en St. Pancras. Noordelijk hiervan lag ooit een uitgestrekt veengebied, waar in de 7e of 8e eeuw de Langedijk is aangelegd, als verbindingsweg tussen St. Pancras en Kalverdijk bij Tuitjenhorn. Ik ga door het natuurgebied het Geestmerambacht. Het meer daar is ontstaan door zandwinning, dat gebruikt is om alle sloten te dempen, en er wegen op aan te leggen. Via Noord Scharwoude, de Broekerveiling, en het Land van de 1000 Eilanden, de Noord, Rustenburg, Oosterleek weer naar huis. 42 km. gereden.

Wordt vervolgd...

2 opmerkingen:

Mick zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Mick zei

Ik denk dat het probleem van het slechte schakelen van uw Quest is dat u 'n gebruikte ketting legt om 'n nieuw stel tandwielen: De ketting wordt door slijtage langer en de omtrek komt dan niet meer overeen met die van met name de grootste tandwielen.
Als dit juist blijkt wilt u Ymte de groeten van me doen? -De 'man zonder helm' op Velovision