zaterdag 24 januari 2009

24-01-2009 Elk voordeel heeft zijn nadeel.

Om 10.30 uur ga ik richting Alkmaar. Vandaag een stuk Oeverland route. Bij het kanaal loopt mijn rechtervoorband met hard gesis leeg, en de Avocet die zo makkelijk omlegt loopt er net zo makkelijk af. De binnenband draait zich in no time vijf maal om de as en de Quest komt tot stilstand. Mijn snelheid is niet hoog, dus de schrik valt mee. Een spijker is de boosdoener, en de band kan ik weggooien. Op de meeste lekke banden kun je nog een stuk doorrijden, met de volprezen Avocets dus niet. Op het viaduct bij Akersloot loopt een stoet pony's en paarden, met de berijders ernaast. Ik zal er toch een keer langs moeten. Een auto wacht aan het begin van de oprit, dus ik kan er met een wijde boog omheen. Denk ik! Op hetzelde moment gaat de auto ook rijden, en ik stuur de Quest links de berm in, en schreeuw de automobilist toe of hij niet even langer kon wachten. Niet dus! In Egmond a/d Hoef lopen ook weer overal paarden, de meeste paarden zijn gelukkig verkeersveilig. Langs de Heereweg is het heerlijk fietsen, en ik sla rechtsaf de Weidse Polders in en vervolg mijn weg tot aan de Bergense rotonde. Via het fietspad door de Sluispolder, de Rekerdijk en Achtergeest naar huis. 54 km gereden.

Wordt vervolgd...

1 opmerking:

zilvervis zei

Deze wandeling die ik maakte, voert volgens mij ook door Achtergeest:
http://zilvervis.wordpress.com/2010/11/09/in-de-waard-van-heer-hugo/